Jaką funkcje pełni cena w marketingu?

Jaką funkcję pełni cena w marketingu? To jedno z bardzo często pojawiających się pytań w wyszukiwarce internetowej. Ty również je sobie zadajesz? W poniższym tekście znajdziesz prezentujemy najważniejsze funkcje, jakie spełnia cena w marketingu.

 

Funkcja informacyjna

 

Zależność między cena marketing http://mateuszkozlowski.pl/blog/dlaczego-twoi-klienci-patrza-tylko-na-cene-sprawdz-czy-popelniasz-3-bledy/ to z pewnością funkcja informacyjna, gdyż cena jest jednym z najważniejszych komunikatów, które przekazywane są konsumentowi, jak również całemu rynkowi. Ustalając cenę, wskazujemy, jaka jest wartość naszych produktów i pozwalamy mu na porównanie z innymi ofertami od konkurencji.

 

Funkcja wizerunkowa

 

Cena to również ważny element budowania wizerunku dla każdej firmy. Wielu z nas wychodzi z założenia, że tylko z niskimi cenami można zbudować pozytywny wizerunek firmy. Jednak to nie zawsze się sprawdza, ponieważ są klienci, którzy niskie ceny mogą uznać za słabą jakość. Dlatego zawsze cena powinna być adekwatna do jakości produktu, nigdy zaniżana, bo możemy osiągnąć zupełnie inny efekt.